zbit fg zbit fg
287
BLOG

184. Fizyka współczesna to jednak mniej niż elektrotechnika

zbit fg zbit fg Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

- Zobacz. - To raczej tylko tyle jak przedmiot Urządzenia elektryczne, a najwyżej Maszyny elektryczne i Technika cieplna. Bo elektrotechnika to jednak przedmiot ścisły - wystarczy znać aksjomaty by zbudować całość. - Aksjomatami w elektro­technice jest prawo Ohma i prawa Kirchoffa. Tak można uważać.
      Urządzenia i Maszyny elektryczne oraz Technika cieplna nigdy mnie nie interesowały. Ani Wytrzymałość materiałów. Czyli niech mi wybaczą fizycy współcześni, że mnie nie interesują. Że zaliczam ich do nienaukowych przedmiotów.

      Aksjomaty ... - Słynny drugi postulat Einsteina nic nie mówi, a pierwszy nikomu by nie wpadł do głowy gdyby Einsteinowi nie wyszło że każdy może mieć swoje prawa (wzory), każdy zupełnie inne. Postulatem musiał tego zabronić. - Moje postulaty też za mało mówią relatywiście - powinienem dodać jeszcze postulat mówiący że świat jest euklidesowy, galileuszowsko-newtonowski. Ale nie dodałem bo mi do głowy nie wpadło że może być inaczej. - Pierwszy postulat Einsteina i mój euklidesowy, nie muszą być pisane, bo one są naszą intuicją, rozsądkiem, są rozumiane same przez się. Ale nie przez fizyków, współczesnych - im zaimplementowano sztuczną inteligencję, gotową na wszystko.


o MarkiziePS. - W Fizyce dla współczesnych Pań, napisałem:

      Gdy nie aż tak ludzka jest inteligencja naszego Świata i nie aż tak zwyczajny jest jego sens, to naprawdę jest on z zasady niewyobrażalny i wtedy wszystko jest możliwe. - Wtedy, zamiast np. jak Einstein, postulować jedność Praw (przez co wyszły różne „światy własne”), można by zapostulować np. odwrotnie - jedność Świata (wyjdą „własne prawa natury”*; każdy miałby swoje - jak teraz świat). - Można by też jakoś inaczej, np. jakoś po połowie (wtedy też wszystko by się zgadzało).

       Ale może nie wystarczy, by, jak Einstein, postulować jedność praw (bo tego wymaga zdrowy rozsądek) a jedności Świata nie (bo?...). - Mój model eT zachowuje jedno i drugie. - Może nie wystarczy też by wszystko się zgadzało, gdy, z braku modelu, nie wiadomo co. - „Wszystko” zgadzało się także wtedy, gdy uważano że gwiazdy są podtrzymywane przez anioły (zaćmienia też skutecznie przepowiadano). - Może fizyka znów powinna być Filozofią Przyrody?
___________________________________
*  Tę możliwość Einstein wykluczył swoim pierwszym postulatem - bo gdyby nie, to jego fizyka mogłaby być jeszcze śmieszniejsza.

zbit fg
O mnie zbit fg

62. Spis tytułów moich notek ułatwia nawigację w tym blogu, bo tytuły w tym Spisie są linkami do notek. Pseudoeuklidesową Einsteina szczególną teorię względności zbudowałem euklidesowo, czyli w sposób absolutnie wyobrażalny, klasycznie. A przy okazji rozszerzyłem ją na tachiony, dzięki czemu pojawiła się w niej antymateria.    Zobacz także co ja uważam. I inni.   A fizyka nie może być stekiem formułek nie do pojęcia, algorytmami dla liczydeł. Ale najłatwiej udowodnić to czego nikt nie rozumie. Zwłaszcza jeśli wystarczy udowodnić tak by nadal nikt nie rozumiał. A właśnie tak dowodzi się w fizyce współczesnej. Szczególna teoria względności Einsteina jest niepotrzebna, a moja jest potrzebna po to, by to zrozumieć.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie